Google Instant چیست؟

Google Instant چیست؟

گوگل چندی پیش سرویس Google Instant را در دسترس کاربران قرار داد. این سرویس جدید در بخش جستجوی گوگل فعال شده است. گوگل معتقد است سرویس Google Instant جستجوی اینترنتی را برای همیشه تغییر خواهد داد و امکان جستجویی بهتر و سریع تر را فراهم می سازد.  

در صورتی که جستجوی Google Instant را فعال کنید، نتایج جستجو را هم‌زمان با تایپ کردن خواهید دید. همچنین تعدادی جستجو به عنوان پیشنهاد در زیر نوار جستجو نمایش داده می شود. همه این ها زمانی اتفاق می افتد که هنوز دکمه «جستجو» را کلیک نکرده اید.

instant4

 

برای فعال کردن این سرویس از صفحه تنظیمات جستجوی گوگل و در قسمت Google Instant گزینه اول را انتخاب کنید و سپس کلید ذخیره را در پایین سمت چپ صفحه کلیک کنید. به خاطر داشته باشید برای غیر فعال کردن این سرویس می توانید از همین قسمت، گزینه دوم را انتخاب کنید و سپس کلید ذخیره را کلیک کنید.

instant1

  

گوگل معتقد است با استفاده از این سرویس، در هر جستحو 2 تا 5 ثانیه در زمان جستجو صرف جویی می شود؛ دلیل آن هم این است که سرعت ما در خواندن سریع تر از نوشتن است و با این سرویس عملا در زمان تایپ کردن صرفه جویی می شود. در صورتی که تمام کاربران گوگل از این سرویس استفاده کنند، 3.5 میلیارد ثانیه در هر روز صرفه جویی می شود.

instant2

  

در صورتی که فیلتر جستجوی گوگل، یعنی Safe Search Filtering فعال باشد، Google Instant نیز کلمات مربوط به پورنوگرافی را مورد جستجو قرار نمی دهد و چیزی شبیه به این تصویر را نمایش  می دهد.

instant3

 

در سمت نوار جستجو علامت ضربدری (X) قرار گرفته که می توانید با کلیک کردن بر روی آن جستجو را لغو و کلمه ای جدید برای جستجوی وارد کنید.

همچنین با بردن ماوس روی نتایج پیشنهادی در زیر نوار جستجو، در سمت راست عبارت «I'm Feeling Lucky» دیده می شود که کاربرد همان کلید I'm Feeling Lucky صفحه اول گوگل را دارد که در اینجا جستجو را با عبارت پیشنهادی انجام می دهد.

instant5

  

فراموش نکنید که به راحتی از همین صفحه جستجو نیز می توانید این سرویس را موقتا غیر فعال کنید. در سمت راست نوار جستجو، زمانی که Google Instant فعال باشد، عبارت «Instant is on» دیده می شود، با کلیک کردن بر روی آن می توانید Google Instant را Off یا غیر فعال کنید.

instant6

 

در ویدئوی زیر نمایی کلی از کار با Google Instant آورده شده است.