• گروه پژوهش همشهری
  • 1401-02-21 09:07:00
  • کد مطلب : 4047
سردمداران آموزش مجازی در جهان

با نگاهی گذرا به صنعت رو به رشد آموزش الکترونیکی در کشورهای مختلف و با توجه به اینکه اینترنت اکنون می‌تواند غیرممکن‌ها را ممکن کند، یادگیری سنتی  به عرصه‌ی رسانه‌های آنلاین راه یافته است.

با نگاهی گذرا به صنعت رو به رشد آموزش الکترونیکی در کشورهای مختلف و با توجه به اینکه اینترنت اکنون می‌تواند غیرممکن‌ها را ممکن کند، یادگیری سنتی  به عرصه‌ی رسانه‌های آنلاین راه یافته است.

کشورهای جهان اکنون به بخش آموزش الکترونیکی وارد شده‌اند و به مردم این امکان را می‌دهند تا دسترسی گسترده‌تری به فرصت‌های یادگیری داشته باشند که  این امر در گذشته غیرممکن بود. دلیل محبوبیت صنعت آموزش الکترونیک در چند سال اخیر، سهولت دسترسی به آن است.

به طور سنتی، اگر شخصی می‌خواست چیزی یاد بگیرد یا مدرک دریافت کند، باید به دانشگاه، کالج یا هر موسسه‌ی آموزشی می‌رفت. 'می‌توانید در خانه‌های خود باشید و بیاموزید'.

اکنون کشورهایی وجود دارند که بسیار جلوتر از سایرکشورها رفته‌اند و پلتفرم‌های یادگیری الکترونیک راه‌اندازی کرده‌اند.

در ادامه  مقاله، به فهرستی از چهار کشور برتر در زمینه آموزش الکترونیک اشاره می‌کنیم.

 

1. ایالات متحده آمریکا

ایالات متحده یکی از کشورهایی است که در آن آموزش الکترونیک با رسانه‌های آموزشی سنتی در رقابت است.

کنسرسیوم اسلون مطالعه‌ای انجام داده که نشان می‌دهد 6 میلیون دانشجو در ایالات متحده از طریق برخی دوره‌های آنلاین تحصیل می کنند.

تعداد افرادی که در این دوره‌های آنلاین شرکت می‌کنند چنان است که باعث شده چندین موسسه معتبر، دوره‌های آموزشی آنلاین را ارائه دهند.

دانشگاه هایی مانند استنفورد، برکلی، پرینستون، یوسی‌ال‌اِی و تعدادی دیگر از موسسات، مکانی را برای کلاس‌های مجازی راه انداخته‌اند.

 

2. هند

هند در رتبه دوم صنعت آموزش الکترونیک قرار دارد و آموزش آنلاین در آن پررنق‌تر از آموزش‌های حضوری است.

این کشور با یک بحران بزرگ آموزشی مواجه بود؛ به طوری که تحصیلات بیش از نیمی از جمعیت هند در حد پایینی قرار داشت.

در بسیاری از مواقع، مردم این کشور به دلیل جنبه‌های مالی یا موقعیت جغرافیایی، امکان حضور در مدارس را نداشتند.

در چند سال گذشته آموزش‌های مجازی توسعه یافته است و مردم می‌توانند حتی در دورافتاده‌ترین نقاط کشور به مدارس و مراکز آموزش عالی دسترسی داشته باشند؛ مشروط بر اینکه به اینترنت مناسبی متصل باشند. تولد بخش آموزش الکترونیک در هند بیشتر به دلیل شرایط اقتصادی حاکم است.

از طریق یادگیری آنلاین، افراد می‌توانند به هر چیزی که می‌خواهند دسترسی داشته باشند و در عین حال می‌توانند برای حمایت از خود و خانواده خود کار کنند.


3. چین

چین بیش از 70 موسسه و کالج آنلاین دارد که یادگیری را برای افرادی که مایل به تحصیل بیشتر هستند، به میزان قابل توجهی بالا برده است.

با توجه به رقابت محض در بخش کارگری چین، نیاز به کسب مدارک بالاتر از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

در عین حال، مردم می‌خواهند شغل خود را حفظ کنند تا بتوانند امرار معاش کنند.

درست مانند هند، در چین نیز آموزش الکترونیک به دلیل ضرورت اقتصادی زاده شد و به توسعه‌ی اقتصادی آن کمک زیادی کرد.

اما فکر آموزش از راه دور در این کشور بیگانه نیست؛ زیرا در گذشته، چین در چندین پروژه یادگیری انبوه از طریق تلویزیون و رادیو مشارکت داشته است، که در آن زمان، کمک قابل توجهی به مردم کرده بود.


4. کره جنوبی

کره جنوبی یکی از بالاترین سرعت‌های اینترنت در جهان را دارد. این امر، باعث شده تا در کره جنوبی بیش از هر کشور دیگری نوآوری شکوفا شود.

تقریباً تمام مناطق از جمله مناطق روستایی به اینترنت متصل هستند و وضعیت آموزش آنلاین در این کشور بسیار مطلوب است.

با توجه به رشد روزافزون صنعت و  فناوری و زندگی پرمشغله مردم، طبیعی است که صنعت آموزش در کره جنوبی به یک رسانه جدید روی آورد.

این کشور هر ساله شاهد بیشترین تعداد ثبت‌نام‌کنندگان برای آموزش آنلاین است.

کره جنوبی یکی از کشورهایی است که از آموزش الکترونیکی استفاده می‌کند و هدف آن تغییر صنعت آموزش است.

با شروع دوره‌های آموزشی آنلاین، افراد بیشتری می‌توانند به‌راحتی به آموزش دسترسی داشته باشند و بیش از آنچه تصور می‌کنند از آن بهره‌مند شوند.

اگرچه کشورهای مذکور در صدر آموزش الکترونیک هستند، سایر کشورهای جهان نیز راه آنها را دنبال می‌کنند تا بخش‌های آموزشی و میزان سواد خود را بهبود بخشند.

رشدی که این کشورها به دلیل استفاده از آموزش الکترونیک با آن مواجه هستند، ما را به این سمت سوق می‌دهد که آیا همه ما در حال حرکت به سمت یک رسانه مجازی در زمینه  آموزش هستیم؟ و این یک نکته قابل تامل است.

منبع:

https://elearningindustry.com/countries-that-have-developed-elearning-top-4